Urter og eteriske oljer.
Peppermynte kan ha positiv innvirkning på vond hals, såre muskler, allergi og fordøyelsesbesvær.

Tradisjonelt har peppermynteurten blitt brukt til å åpne opp luftveiene. Den kan og ha god effekt på stive muskler og spenningshodepine da den øker blodgjennomstrømningen. Den har i tillegg en god innvirkning på fordøyelsen. Les mer om Peppermynte.

Krydder og eteriske oljer.
Gurkemeie kan ha en god betennelsesdempende effekt samt være stimulerende for fordøyelsen

Gurkemeie har blitt benyttet som medisin i ualminnelige tider, i mange ulike kulturer. Nyere forskning bekrefter dens unike egenskaper når det gjelder betennelsesdempende effekt. Krydderet stimulerer og gunstige fordøyelsesenzymer.  Les mer om Gurkemeie.

 

Grønnsaker og plantestoffer
Brokkoli og andre mørkegrønne grønnsaker inneholder viktige næringsstoffer og sunne plantestoffer og har en rensende effekt på kroppen.

Brokkoli er full av ulike plantestoffer og andre næringsstoffer som kroppen vår kan nyttiggjøre seg av og trenger for å fungere optimalt. 
Den er en utmerket kilde til Klorofyll, Tryptofan og Beta-karoten samt plantestoffer som blant annet Sulforafan som renser kroppen og dermed kan motvirke sykdom. Les mer om Brokkoliens helsebringende egenskaper.

Probiotika og prebiotika
Melkesyrebakterier hjelper deg til en sunnere kropp, en mer velfungerende fordøyelse og en klarere hjerne.

Melkesyrebakterier er gode bakterier som omdanner sukker til syrer. Disse kalles probiotika og er en samlebetegnelse på bakterier som er gunstige for tarmen og helsen vår generelt. 
Ved å skape et surere miljø fortrenges ugunstige bakterier, sopp og mikroorganismer. Det dannes da en mer balansert tarmflora som bearbeider næringsstoffene slik at de lettere kan tas opp i tarmen samt at immunforsvaret blir stimulert. Med for lite av disse gode hjelperne er kroppen mer utsatt for oksidativt stress. Man kan med fordel tilføre probiotika i kostholdet, både i mat og som tilskudd. Les mer om probiotikaens gode egenskaper.